duminică, 30 august 2009

Folosire Tuff Vulcanic in compozitia solului

Cand m-am apucat de cresterea pomisorilo ( pentru ca inca nu pot spune ca am bonsai ) nu prea aveam idee ce sol trebuie sa foloesc si am tot testat diferite soluri (amestecuri). In toamna trecuta dupa mai multe discutii cu fratele meu care creste cactusi mi-a propus sa incerc folosirea tufului vulcanic, o roca poroasa. Nu eram prea increzator in ea dar dupa cateva discutii si cu anumite persoane am zis sa incerc si in primavara cand am facut replantarile la ulmi am facut un amestec din 40% Tuf Vulcanic 20% Roca Basaltica cu granulatie de pana la 5 mm si restul turba. Cand am replantat ulmi tin sa precizez ca acesti aveau o radacina ft slab dezvoltata, am avut nevoie de o legare foarte buna a lor in ghiveci ca acestia sa stea drepti. Acum dupa 7 luni am zis sa vad rezultatul si am scos din ghiveci un ulm impreuna cu tot balorul de sol. Am ramas foarte uimit sa constat ca balotul de sol este foarte compact, radacina fiind foarte dezvoltata si aici ma refer la acele radacini fine care asigura hranirea plantei. Concluzia trasa dupa acest experiment este ca tuful este o roca foarte buna care poate inlocui akadama care la noi este foarte greu de gasit si foarte scumpa, dar trebuie sa ai grija cand folosesti tuf, din cauza ca aceasta este foarte poroasa si retine multa apa, daca este la suprafata ghiveciului desvolta pe suprafata sa alge, deci este de preferat sa nu ramana foarte mult tuf la suprafata, eu as recomanda sa la suprafata sa puneti un stat de 1 cm din ameste de pietris si turba pentru a evita dezvoltare acestor alge, dar daca puneti un pat de muschi atinci nu este necesar, din contra recomand sa ramana mai mult tuf la suprafata pentru ca am observat o dezvoltare foarte buna a muschiului pe tuf vulcanic.

Acesta este pomisorul care l-am controlat, dupa cum puteti vedea balorul de sol este foarte compact, acele pietricele mai deschise la culoare este tuful, dormal este alb dar fiind o roca poroasa se inghide la culoare prin absortia apei cu diverse impuritati.


In urmatoare poza puteti observa tuful la suprafata solului

Niciun comentariu: